Right now at AIC

A Message from AIC's President, Dr. Mousa Mohsen

Dear Students,

As you are concluding your final exam days of this semester and getting ready to leave for a long break, I applaud you for successfully completing your first academic year at AIC, and I offer my heartfelt congratulations to you on Eid Al-Fitr. May Allah bring you joy, happiness peace, and prosperity on this blessed Eid Al Fitr.

With completing your first year at AIC, I am sure you have gone through experiences that have deepened your knowledge of the world, expanded your horizons, and allowed you to make connections with others.  Be sure that with what you learn in classrooms and studios around our campus you can change your life and build your future.

During the spring semester, we had to switch to distance education and e-learning due to the spread of COVID 19 epidemic. Final exams and classes for the remainder of the spring semester were held remotely. I am proud of you all that with your skills and capabilities you went through this transition very smoothly. Next academic year, we plan to return on campus with face-to-face teaching. At the same time, AIC will always be ready to switch to e-learning in case of the reoccurrence of COVID-19. AIC offers you with life-changing education face-to-face or online. Whatever format, we will be here for your next academic year, which starts in December 2020 according to the official resolution of the PUC and Ministry of Education.

During the break, I encourage you to stay connected and reach out for any help and support you may need. Your education continues to be a top priority for AIC faculty and staff.

I look forward to welcoming you back in the coming academic year.

Stay safe and Happy Eid. 

Mousa Mohsen, President

مع اختتام أيام الامتحانات النهائيه لهذا الفصل الدراسي والاستعداد للمغادرة لقضاء عطلة صيفيه طويلة،  أحييكم على إكمال السنة الدراسية الأولى بنجاح ، وأقدم لكم تهاني القلبية الحارة في عيد الفطر السعيد. وفقكم الله بالفرح والسعادة والسلام والازدهار في هذه المناسبة الكريمة.

بإتمام عامكم الدراسي الأول في الكلية الأمريكية الدولية ، انني على يقين أنكم قد اكتسبتم خبرات عميقة عززت من معرفتكم بالعالم من حولكم ، ووسعت آفاقكم ، وسمحت لكم بالتواصل مع الآخرين. كونوا على ثقة بأن كل ما تعلمتموه في الفصول الدراسية وسواها من مرافق في الحرم الجامعي ، قد أضاف الكثيرإليكم وساهم في تغييرحياتكم وبناء مستقبلكم.

خلال فصل الربيع ، كان علينا التحول إلى التعليم عن بعد والدراسة أون لاين بسبب انتشار وباء COVID- 19 بما في ذلك إجراء الامتحانات والفصول النهائية لبقية فصل الربيع. وأنا فخور بكم لما أبديتموه من مهارات وقدرات ساهمت إلى حد كبير بهذا الانتقال السلس. وفي العام الدراسي القادم ، نحن نأمل، وبعون من الله تعالى، بالعودة إلى الحرم الجامعي والتدريس وجهًا لوجه كالمعتاد. في ذات الوقت، فاننا سنكون على أتم الاستعداد للتحول إلى التعليم أون لاين، إذا ما تكررتفشي COVID-19 من جديد لاقدر الله. ومما لاشك فيه أن الكلية الأمريكية الدولية توفر لطلبتها التحصيل الأكاديمي الذي من شأنه أن يغير وجه حياتهم نحو الأفضل سواء كان التعليم فيها باتباع التعلم عن بعد أو بالتعليم التقليدي. وفي كلا الحالتين، سنكون بانتظاركم في العام الدراسي المقبل ، والذي يبدأ في ديسمبر 2020 وفقًا للقرار الرسمي لـ مجلس الجامعات الخاصة ووزارة  التربية، إن شاء الله.

خلال فترة الصيف ، أشجعكم على البقاء على التواصل معنا للحصول على أي مساعدة أودعم قد تحتاجونه، لأن تحصيلكم العلمي يأتي في مقدمة أولويات هيئة التدريس والموظفين في الجامعة.

أتطلع إلى الترحيب بكم مرة أخرى في العام الدراسي القادم.

عيد سعيد ودعواتي لكم بالصحه والسلامه

د. موسى محسن

Back to the News

Website Design